ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!!!

пʼятницю, 19 грудня 2014 р.

8.1. Стан освіти в Україні у 60–ті роки. Характеристика громадсько–педагогічних рухів


60–ті роки XIX століття характеризуються новими явищами в історії школи та педагогічної думки в Україні. Скасування кріпосного права, розвиток капіталізму, загострення соціальних суперечностей, зростання селянських заворушень, революційно–демократичний рух – усе це об'єктивно сприяло розвитку шкільної освіти. У 60–х роках XIX ст. передові педагоги України виступили проти станової школи з її муштрою і відривом від життя, теорії від практики. Вимогам реформи початкової, середньої і вищої школи, розвиткові жіночої освіти, боротьбі за українську національну школу, запровадженню ефективніших методів навчання приділялося дедалі більше уваги.

Цей період характеризується бурхливим розвитком педагогічної преси, появою цілого ряду педагогічних журналів і газет. На сторінках педагогічних журналів висвітлювались питання, що стосувалися реформи шкільної освіти, психології, педагогіки, дидактики, методики викладання окремих дисциплін та ін. Суспільно–педагогічний рух 60–х років був неоднорідним. Педагоги, що належали до різних напрямків, трактували питання з своїх класових позицій. Педагогічна думка середини та кінця XIX ст. була представлена відомими діячами громадсько–педагогічної думки М.І.Пироговим, Л.М.Толстим, М.О.Корфом та ін. (буржуазно–ліберальний напрямок), К.Д.Ушинським, В.І.Водовозовим, М.Ф.Бунаковим та ін. (буржуазно–демократичний напрямок), М.Г.Чернишевським, В.Г.Бєлінським, Д.І.Писаревим (революційно–демократичний напрямок), О.В.Духновичем, П.О.Кулішем, Л.Ф.Головацьким та ін. (національний напрямок).

Характеристика громадсько–педагогічних рухів

Перетворення в сфері освіти, які б сприяли приведенню школи у відповідність із потребами суспільного розвитку: створення масової народної школи, зокрема й для жінок.

Створення педагогічних, просвітницьких та наукових товариств. Розвиток педагогічної публіцистики і педагогічних журналів. Відкриття громадських та приватних шкіл різних типів. Участь представників руху у здійсненні реформ освіти, у становленні земського освітнього руху. Сприяння народній освіті шляом розвитку книговидавничої справи та "ходіння в народ".



НАПРЯМКИ РУХУ ТА ЙОГО ПРЕДСТАВНИКИ

Ліберально–буржуазний Монархічний Буржуазно–демократичний Революційно–демократичнийАнархічний

М. І. Пірогов

М.І.Костомаров

І. 1. Глібов

М. П. Драгоманов С.С.Уваров К. Д. Ушинський

В. І. Водовозов

X. Д. Алчевська

М. 0. Корф М. Г. Чернишевський

М. О. Добролюбов

Т. Г.Шевченко Л.М. Толстой

Немає коментарів:

Дописати коментар