пʼятниця, 19 грудня 2014 р.

13.5. Школа і педагогіка України у період застою (70 – 80–ті роки)


У 1970 році був прийнятий новий Статут середньої загальноосвітньої школи. На основі цього державного документу випускники восьмирічних шкіл могли продовжити освіту в загальноосвітніх повних середніх(десятирічних) школах (9 – 10 класи), середніх спеціальних навчальних закладах – технікумах (3–4 рокинавчання), а також в школах робітничої і селянської молоді (9 – 11 класи). Всі ці навчальні заклади давали повнусередню освіту і атестат зрілості.

Вважалось, що таким чином буде вирішена проблема одержання повної середньої освіти в поєднанні з професійноюпідготовкою молоді до праці.

20 червня 1972 року було прийнято постанову "Про завершення переходу до загальної середньої освіти молоді тадальший розвиток загальноосвітньої школи". Перед органами народної освіти висувалось завдання завершити до 1975 року здійснення середнього всеобучу, переходу на нові навчальні плани і програми.

Школа орієнтувалась на створення кабінетної системи навчання, ефективне використання ТЗН, кіно, радіо ітелебачення. З метою стимулювання постійного росту кваліфікації, педагогічної майстерності і творчоїініціативи викладацьких кадрів запроваджувалась атестація учителів. За результатами атестації вчителям, якінайбільш успішно працювали, присвоювались звання "старший вчитель", "вчитель–методист".

У постанові ЦК КПРС і Ради Міністрів "Про дальше покращення навчання, виховання учнів загальноосвітніхшкіл і підготовки їх до праці" від 22 грудня 1977 року вказувалося, що школа зобов'язана допомогти учнямоволодіти глибокими знаннями основ наук і трудовими навичками. Постанова підкреслювала важливість сдностінавчання і виховання, тісного взаємозв'язку розумового, трудового і морального виховання, а також поєднаннянавчання з участю у виробничій праці. Особлива увага приділялась питанням змісту і методам навчання,удосконаленню навчально–виховного процесу, позакласної і позашкільної роботи, яка повинна враховуватиінтереси і бажання школярів.

Одночасно з даною постановою була прийнята постанова про безплатне користування підручниками і простворення шкільних бібліотечних фондів підручників.

На жаль, вищезгадані постанови не працювали, і радянська влада поступово входила в кризовий період, піддавалась"застійним" впливам, характерним для всього суспільства. В 1984 р. була зроблена спроба вивести школу з кризи,накреслено заходи по проведенню реформи загальноосвітньої і професійної школи, яка мала на меті подоланнянаявних недоліків в системі освіти, в змісті і методах навчання і виховання.

Немає коментарів:

Дописати коментар