пʼятниця, 19 грудня 2014 р.

15.1. Утвердження демократичних державно–громадських засад освіти й виховання молоді


Освіта в Україні ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної свідомості, взаємоповаги міжнаціями і народами. У сучасній школі суверенної України навчально–виховний процес спрямований на всебічнийрозвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичнихздібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільноговибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, забезпеченнянародного господарства кваліфікованими кадрами.

Важливим аспектом демократизації сучасної школи є розвиток системи самоврядування, реформуванняуправлінської сфери. За законом України "Про освіту" в українській національній школі створено органисамоврядування, до складу яких входять насамперед загальні збори (конференція) колективу закладу освіти;районна, міська, обласна конференції педагогічних працівників, з'їзд працівників освіти Автономної республікиКрим, Всеукраїнський з'їзд працівників освіти.

У сучасному українському суспільстві, як і в інших демократичних державах, розвиваються такі основні видилюдських відносин: дружні, товариські, високоморальні, правові, відповідно до встановлених етичних норм;негативні, недружелюбні. Завдання школи та сучасного вчителя–вихователя полягає в тому, щоб формувати усвоїх вихованців саме дружні, високоморальні, товариські морально–естетичні відносини.

Успішність діяльності сучасної школи в значній мірі залежатиме від того, чи відмовиться в цілому суспільство відстереотипів минулих часів, чи готове воно перейти до перебудови взаємовідносин, чи готова сама школа до замінипедагогіки вимог і заборон, авторитарності на педагогіку співробітництва і співдружності, наукової виховноїмудрості.

Немає коментарів:

Дописати коментар