четвер, 18 грудня 2014 р.

Історія розвитку школи і педагогіки на Україні


ЗМІСТ

Тема 1 ШКОЛА Й ПЕДАГОГІКА КИЇВСЬКОЇ РУСІ (ІХ – ХIV СТОЛІТТЯ)
 1.1. Традиційні засади виховання дітей в Київській Русі.
 1.2. Школа, освіта і зародження педагогічної думки в Київській Русі.

Тема 2 ШКОЛА В УКРАЇНІ ПЕРІОДУ ВІДРОДЖЕННЯ (XVI – СЕРЕДИНА XVIІI СТОЛІТТЯ)
 2.1. Загальна характеристика культури й освіти українського Відродження
 2.2. Виникнення братських шкіл. Острозька академія
 2.3. Діяльність козацьких шкіл в Україні (січові, полкові, музичні та ін.)
 2.4. Система виховання лицаря–козака
 2.5. Навчальні студії й діяльність громадських об’єднаньстудентів в Києво–Могилянській Академії

Тема 3 УКРАЇНСЬКА ПЕДАГОГІКА ЕТАПУ ВІДРОДЖЕННЯ (XVII – ПОЧАТОК XVIII СТОЛІТТЯ)
 3.1. Вплив європейських культурних процесів на освітньо–культурне відрождення в Україні. Перші українські вчені: П. Русин і Ю. Дрогобич
 3.2. Українська граматика М. Смотрицького
 3.3. Енциклопедія П. Беринди та риторика І. Галятовського
 3.4. Педагогічні погляди Є. Славинецького та C. Полоцького
 3.5. Освітньо–педагогічна діяльність Ф. Прокоповича

Тема 4 УКРАЇНСЬКА ШКОЛА І ПЕДАГОГІКА ПЕРІОДУ РУЇНИ (ДРУГА ПОЛОВИНА XVІІІ СТОЛІТТЯ)
 4.1. Ідея народності та природовідповідності виховання Г. Сковороди
 4.2. Г. Сковорода про розумове, моральне та трудове виховання дітей

Тема 5 ШКОЛА І ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА В УКРАЇНІ (ПЕРША ПОЛОВИНА ХІХ СТОЛІТТЯ)
 5.1. Загальна характеристика освіти в Україні у першій половині ХІХ століття
 5.2. Педагогіка О. Духновича

Тема 6 ОСВІТНІЙ РУХ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XIX ст. ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА УКРАЇНСЬКИХ ПРОСВІТИТЕЛІВ: Т.Г. ШЕВЧЕНКА, М.І. КОСТОМАР–ОВА, П.О. КУЛІША
 6.1. Освітня програма Кирило–Мефодіївського товариства та діяльність його членів
 6.2. Педагогічні погляди Т.Г. Шевченка
 6.3. Просвітницька діяльність і педагогічні ідеї М. Костомарова і П. Куліша

Тема7 ВИДАТНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ ПЕДАГОГ К.Д. УШИНСЬКИЙ

Тема 8 ОСВІТА ТА ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА В УКРАЇНІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX СТОЛІТТЯ
 8.1. Стан освіти в Україні у 60–ті роки. Характеристика громадсько–педагогічних рухів
 8.2. Освітньо–педагогічна діяльність М. Пирогова
 8.3. Організаційна й педагогічна діяльність М. Корфа
 8.4. Просвітницько–педагогічна діяльність X. Алчевської
 8.5. Теорія й практика вільного виховання Л. Толстого
 8.6. Теорія фізичного виховання особистості П. Лесгафта

Тема 9 ІДЕЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТИ Й ВИХОВАННЯ В УКРАЇНІ (ДРУГА ПОЛОВИНА XIX СТОЛІТТЯ)
 9.1. Ідея національної школи М. Драгоманова
 9.2. Наукова й освітня діяльність Наукового товариства імені Тараса Шевченка
 9.3. Ідея національного шкільництва М. Гругиевського
 9.4. Загальна характеристика освіти на західноукраїнських землях
 9.5. Педагогічні погляди Ю. Федьковича

Тема10 УКРАЇНСЬКА ШКОЛА Й ПЕДАГОГІКА ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ
 10.1. Характеристика системи освіти в Україні на початку XX століття
 10.2. Освітньо–педагогічні погляди І. Франка
 10.3. Педагогічні ідеї Л. Українки
 10.4. Освітня й педагогічна діяльність Т. Лубенця

Тема 11 ШКОЛА І ПЕДАГОГІКА УКРАЇНИ (ЕТАПИ УНР ТА НАЦІОНАЛЬНОГО КОМУНІСТИЧНОГО ВІДРОДЖЕННЯ: 20–ті РОКИ)
 11.1. Розробка завдань та змісту національної освіти в УНР
 11.2. Ідея національної школи С. Русової
 11.3. Ідея національного рідномовного виховання І. Огієнка
 11.4. Особливості розбудови загальної, професійної й вищої школи у 20–ті роки
 11.5. Національний виховний ідеал Г. Ващенка

Тема12 ПЕДАГОГІЧНА СИСТЕМА А. МАКАРЕНКА
 12.1. Життя й педагогічна діяльність А. Макаренка
 12.2. Теорія і практика колективу А. Макаренка
 12.3. Ідея поєднання навчання з продуктивної працею А. Макаренка ("Педагогічна поема",  "Прапори на баштах")
 12.4. Проблема сімейного виховання ("Книга для батьків", "Лекції про виховання дітей")
 12.5. Шляхи формування вчителя–вихователя та його педагогічної майстерності
 12.6. Рольовий принцип педагогічної системи А. Макаренка

Тема13 ШКОЛА І ПЕДАГОГІКА УКРАЇНИ У РАДЯНСЬКИЙ ПЕРІОД (20–80 РОКИ)
 13.1. Національна освіта в 20–ті роки XX століття
 13.2. Уніфікація загальної освіти в 30–ті роки
 13.3. Особливості становлення освіти у післявоєнний час (кінець 40 – 50–ті роки)
 13.4. Розвиток освіти й педагогіки у 60–ті роки
 13.5. Школа і педагогіка України у період застою (70 – 80–ті роки)

Тема14 ПЕДАГОГІЧНА СИСТЕМА В. СУХОМЛИНСЬКОГО
 14.1. Життя і педагогічна діяльність В. Сухомлинського
 14.2. Навчання й виховання дітей 6–річного віку
 14.3. В. Сухомлинський про формування гуманної особистості
 14.4. Морально–трудове виховання школярів
 14.5. Етнічні засади родинного виховання
 14.6. Ідеї становлення вчителя–вихователя

Тема15 УТВЕРДЖЕННЯ ОСВІТИ В УКРАЇНІ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ ДУХОВНОГО І НАЦІОНАЛЬНОГО ВІДРОЖЕННЯ
 15.1. Утвердження демократичних державно–громадських засад освіти й виховання молоді
 15.2. Реформування освіти на сучасному етапі розвитку українського суспільства
 15.3. Утвердження шляхів та засобів національного виховання дітей та молоді
 15.4. Особливості реформування професійної, вищої й педагогічної освіти

Тема16 СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ СВІТОВОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ
 16.1. Технократичні концепції формування особистості
 16.2. Концепції виховання особистості авторитарного раціоналізму
 16.3. Психоаналітична концепція особистісного формування
 16.4. Неогуманістичні концепції виховання особистості

Немає коментарів:

Дописати коментар