пʼятниця, 19 грудня 2014 р.

15.3. Утвердження шляхів та засобів національного виховання дітей та молоді


У "Концепції національного виховання дітей та молоді у системі національної системі освіти" визначеніпріоритетні напрями та шляхи забезпечення можливостей постійного духовного самовдосконаленняособистості, формування інтелектуального та культурного потенціалу як найвищої цінності нації. В Україні, які в інших країнах світу, історично склалася своя система виховання, яка максимально враховує національні риси ісамобутність українського народу.

Національне виховання – це виховання дітей та молоді на культурно–історичному досвіді рідного народу, йоготрадиціях, звичаях, обрядах, багатовіковій виховній спадщині, духовності. Воно є конкретно–історичним виявомзагальнолюдського гуманістичного і демократичного виховання. Це одночасно і державне виховання, щоздійснюється державними установами, а загальнонаціональне в його змісті діє і поза межами впливу цих установ,має значно ширший діапазон впливу на процес соціалізації особистості.

У Державній національній програмі "Освіта" підкреслюється, що "головна мета національного виховання –набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу,досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді незалежно від національноїналежності особистісних рис громадянина Української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості,моральної, художньоестетичної, правової, трудової, екологічної культури". Мета, певна річ, повинна бути єдиноюдля всіх навчально–виховних закладів, громадян України. Така єдина мета виховання є науково обґрунтованимдержавним стандартом, закріпленим у законах нашої держави.

Система національного виховання ґрунтується на таких фундаментальних принципах: народність,природовідповідність, куль–туровідповідність, гуманізація, демократизація, безперервність, етнізація,диференціація та індивідуалізація виховного процесу; систематичність і варіативність його форм і методів;свідомість, активність, самодіяльність і творча ініціатива учнівської молоді, поєднання педагогічногокерівництва з ініціативою і самодіяльністю учнів; зв'язок виховання з життям, трудовою діяльністю народу іпродуктивною працею; інтегративність виховання як єдність педагогічних вимог школи, сім'ї і громадськості.

Сутнісні основи національного виховання визначаються ідеями національного світогляду, філософії, ідеології, засадами родинного виховання, народної педагогіки, наукової педагогічної думки, що увібрали в себе надбаннянаціональної виховної мудрості.

Немає коментарів:

Дописати коментар