пʼятниця, 19 грудня 2014 р.

15.2. Реформування освіти на сучасному етапі розвитку українського суспільства


У Державній національній програмі "Освіта" ("Україна XXI cm") визначено "стратегію розвитку освіти в Україні нанайближчі роки та перспективу на XXI ст., створення життєздатної системи безперервного навчання і вихованнядля досягнення високих освітніх рівнів, забезпечення можливостей постійного духовного самовдосконаленняособистості, формування інтелектуального та культурного потенціалу як найвищої цінності нації".Ці жстратегічні завдання конкретизуються у " Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІстолітті ".

Вона визначає стратегічні завдання реформування освіти в Українській державі: відродження і розбудованаціональної системи освіти як найважливішої ланки виховання свідомих громадян Української держави,формування освіченої, творчої особистості; виведення освіти в Україні на рівень розвинених країн світу шляхомдокорінного реформування її концептуальних, структурних, організаційних засад. Передбачається створення нарівноправній основі недержавних закладів освіти та глибокі демократичні перетворення у традиційних державнихнавчально–виховних закладах .

У програмі "Освіта" визначені також пріоритетні напрями, основні шляхи і принципи наступного реформуванняосвіти. Вони спрямовані на досягнення певних стратегічних цілей. Зокрема, досить конкретно визначаютьсяшляхи реформування кожної з ланок системи освіти: дошкільного виховання, в якому поєднуються сімейне ісуспільне виховання; загальноосвітньої підготовки на національній основі, в якій реформуванню піддаються змістгуманітарної та природничо–математичної освіти, трудової та фахової підготовки в середній ланці освіти.Суттєва увага приділяється національному вихованню, головною метою якого є надбання молодим поколіннямсоціального досвіду успадкування духовних надбань українського народу, формування високої мовної культури,оволодіння українською мовою.

Немає коментарів:

Дописати коментар