неділя, 21 грудня 2014 р.

Вступ

ШАНОВНІ СТУДЕНТИ!
Історія педагогіки є порівняно молодою наукою. Започатковані такі дослідження у 19 столітті.
В центрі історії освіти та педагогічної думки знаходиться людина, яку ми виховуємо, в ім’я якої побудована динамічна панорама педагогічних ідей і теорій, написані багато численні трактати.
Вивчення історії школи  - важлива умова формування загальної  педагогічної культури, оскільки сприяє поглибленню знань про розвиток теорії виховання та навчання.
Історія педагогіки – це наука, яка вивчає ретроспективне становлення та розвиток освітніх та виховних систем від найдавніших часів до сьогодення.Історія педагогіки вивчає розвиток теорії і практики  виховання і навчання у взаємозв’язку з нагальними проблемами педагогіки, школи, іншими педагогічними науками.
Сьогодні дуже важливо для майбутнього вчителя   точно знати  час і місце виникнення того чи іншого педагогічного явища, концепції чи системи, також  утвердження тих чи інших освітньо – виховних явищ. Тут передусім варто враховувати той факт, що історія педагогіки є наукою історичною, а тому її знання враховують набутки загальної історії.
Освіта і виховання виникають не ізольовано,  а в складній системі  суспільного розвитку. Вони є соціальними складовими цього процесу, розвиваються разом з розвитком  самого суспільства, виходячи з його потреб. Тобто історія педагогіки розуміється як система історико – педагогічних явищ, яка   розривається у тісному взаємозв’язку з соціальним прогрессом, а отже є потреба розкрити процес розвитку педагогіки як науки з погляду розвитку суспільства і його потреб на кожному етапі розвитку суспільства.
Історія педагогіки- це не лише одна із педагогічних наук. Це важлива складова фахової підготовки сучасного педагога. Це важливе джерело розвитку сучасної педагогіки як науки. Плине час і змінюються  політичні, суспільно – економічні цінності, що зумовлює   потребу у новому перегляді історичного розвитку суспільства та історико – педагогічних явищ, які розкриваються у тісному зв’язку з вимогами суспільства.    
        Мета  дослідження -   дослідити основні етапи розвитку і виникнення педагогіки  як науки.
        Об’єкт дослідження -  педагогіка як наука.
            Предмет дослідження  -  інтеграція досягнень суспільної історії і наукової педагогіки, вивчення багатовікового шляху світової педагогічної думки та практики; вивчення процесу виникнення, становлення і розвитку основних педагогічних категорій: «навчання», «виховання», «освіта»; педагогічних систем і концепцій.
       Методи дослідження -  аналіз першоджерел, вивчення і аналіз педагогічної
літератури, метод порівняльного аналізу, логічні методи, метод моделювання
      Завдання дослідження:
проаналізувати  основні етапи розвитку педагогіки;
- розкрити тенденції, закономірності та специфіку розвитку систем освіти і  
  виховання в різні періоди розвитку суспільства;
 - сформувати систему поглядів на історію педагогічної думки через вивчення
    праць педагогів;
 - по - новому осмислити творчу спадщину видатних педагогів, враховуючи зміну

   соціальних орієнтацій і цінностей сьогодення.

Немає коментарів:

Дописати коментар