пʼятниця, 19 грудня 2014 р.

14.5. Етнічні засади родинного виховання


В. О. Сухомлинський першим у вітчизняній педагогіці 50–х років розпочав організацію педагогічного просвітництвабатьків. Про це він пише в "Этюдах о коммунистическом воспитании". Навчання батьків здійснювалосядиференційовано. Як вважав педагог, батьки мають вчитися стільки ж років у батьківській школі, скільки й діти.Загалом у педагогічній системі В.Сухомлинського утвердилася певна система родинно–шкільного виховання, заякою батьки повинні були стати активними помічниками вчителів. Цьому сприяло не лише навчання батьків, алей спільне проведення свят і традицій, різноманітної суспільно–корисної діяльності.

У "Батьківській педагогіці" вчений кардинально, по–новому осмислює взаємозв'язки родини і школи. Головним уцьому зв'язку виступає глибоке народне підґрунтя. Спираючись на народні бувальщини, легенди, оповіді, вченийрозкриває кращі набутки етнічних засад виховання. За Сухомлинським, кожен народ продукує свою системуетнічних цінностей, яка найповніше відображає його ментальність, особливості національної свідомості. Ціцінності народ відтворює і розвиває через мову, літературу, мистецтво, фольклор, виробничі відносини, побут, атакож через звичаї і традиції.

Отже, у зазначеній вище книзі автор доступно, яскраво й образно показує зразки родинного виховання дітей тамолоді з урахуванням етнічних засад нашого народу.

У праці "Як виховати справжню людину" він радить майбутнім матерям і батькам вивчати історію свого народу,виробляти шанобливе ставлення до близьких, оскільки святими, за його переконанням, є слова: народ, мати,батько, син.

У "Листах до сина" й "Листах до дочки" вчений підтверджує своє переконання і дає конкретні поради щодопідготовки молоді до родинного життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар